Thursday, April 1, 2010

Videographer

Aku tak pernah terfikir nak amek videografer pada awalnye. Cbok mencari fotografer je. Padahal videografer la yg lebih penting kan sbb video itu sdr akan merakam secara live @ pergerakan utk sesebuah majlis itu. Oleh sbb itu datangla kesedaran aku nak menggunakan khidmat videographer nie. Mule2 skali aku tanya Jonenk (abg angkat aku dr zaman kolej smpi la skarang...eheheh) samada dier ade member x yang buat videografi ni. Dier kater member atas member ade laa...paling murah pon RM1k/event, itu yg non-edit punye tuh. Mahal gak kan. Dari saat itu, aku mule timbang2 balik samada perlu ke x nak gunekan perkhidmatan videografer ni. Sampaila satu tahap tu aku terrrtengok video akad nikah Hafidz Hamdan (mmber di kolej MMC dulu) yg telah dihasilkan oleh BeeHunt Studio (BHS). Mule2 aku dgr versi MUTE punye, aku tgk...ala...cam poyo je video nih, cam fake je pengantin! (uhuhuhu...amponn apisss!) Bler aku tengok valik video tuh versi ber-VOLUME, alamakkkk! Sangat best wooo! Aku nak jugakkk! Then aku cube jugak tengok video2 lain yg ade kat website BHS. Semua mengagumkan...so aku cube email BHS utk mendapatkan quotation utk majlis akad nikah & bersanding. Xlame lepas tu, BHS replied email aku berserta dgn quotation skali, mule2 cam pk, alamak satu event pon je dah riban2...aku mule laa timbang2 balik, xkan la xde video langsung! So utk balance kan cut cost dgn perasaan nak jugak videooo! aku pon decide utk buat video utk hari akad nikah saje... :) akad nikah tu ade lah satu acara yg sangat2 penting dlm mane2 perkahwinan, akad nikahlah satu upacara utk menyatukan antara lelaki & perempuan utk bergelar suami & isteri. So...aku nak mengabadikan kenangan itu dalam bentuk video yang mane video tidak se-statik foto. Ehehhe...so aku terus reply email dari Yanti BHS utk bertanya lebih detail lagi such as pemilihan lagu, konsep santai, aku suke spontan...xsuke yang mcm berlakon (the 1st impression bler aku tgk video apis...eheheh! apis sorry ye, wuteva it is video ko mmg best bler aku hayatinyee....sumpah!) mmg rase x saba sangat nak ade video sendiri! yahooo!

No comments:

Post a Comment

^wut say you^