Thursday, April 15, 2010

Al-Fatihah :'(

Hati aku sangat tak tertahan rasenye bila membaca blog En. Fajar yg aku dapat dari blogger KisahQaseh. Kisah mengenai Allahyarham putera beliau yg telah dijemput Allah pada Mac tahun lepas amat menyentuh dan meruntun sesiapa saja yg membaca. Link tersebut aku post kan pada FB Abg Ery, FB K.Catur, FB Wanie, FB Ila, FB K.Liz, FB kenalan2 rapatku, semua mereka tidak dapat menahan kesedihan bila membaca blog En. Fajar. Di tambah dengan susunan kata2 oleh En. Fajar yg memang bisa meruntun sesiapa saja tak kira lelaki @ perempuan, mmg amat menyentuh perasaan. Ketabahan& kesabaran En. Fajar, Isteri beliau dan Puteri mereka sangat mengagumkan. Aku tak pasti adakah aku akan menjadi sekuat mereka andainya aku yg berada di tempat itu???

Membaca setiap entries yang menceritakan perjalanan mereka sedari lahirnya Putera kecil itu sehinggalah ke nafas terakhir Amir Yusuf membuatkan hatiku sebak yang teramat, bila mana air mata hendak jatuh berguguran aku terus mengalihkan perhatian aku agar tidak di buai kesedihan menelusuri perjalanan mereka. Bila hati sudah reda, aku bermula semula, kemudian bila hati bersebak kembali, aku mengulangi langkah yg sama. Khuatir andai dibuai perasaan, akan ternampak oleh org2 dekat  ofis ni.

Betul, aku rasa aku tak setabah ayah & bonda Amir Yusuf. Sedangkan aku sendiri gagal mengawal perasaan pabila melihat bayi2 lain sakit @ kekurangan, inikan pula itu semua berlaku pada diri sendiri. Tapi aku yakin, dengan segala yang dilalui oleh En. Fajar sekeluarga di bumi asing ditambah lagi dgn dugaan yg dilalui, ada hikmah yang terindah bakal menanti...insyaAllah.

Al-Fatihah buat baby Amir Yusuf...
Amanlah baby di sana... :'(

picture: from En. Fajar

**crying...again...**

(Al-Fatihah to my beloved arwah atok, Raadiah Senawi yg telah kembali ke Rahmatullah pada 1 April 2010 lepas...semuge atok aman di sane...Amin...)

No comments:

Post a Comment

^wut say you^