Thursday, April 1, 2010

BFF ku Mak Buyong!

Berckp pasal BFF (best friend forever katenyeeee :p ), sorang BFF aku nih, Pn. Noorzieana Tukiman sedang sarat mengandung skrg ni. Percintaan singkat antara Zieana dgn Sabri sebenarnye bukanlah bermula dgn percintaan tetapi sebagai sahabat yg sangat karib. Semua nya bermula dari kolej, Zieana pon mase tu mmg da ade BF kat Johor, Sabri pulak mase tu Wallahualam, lupe plak aku nak tanye. Kami semua dalam course yg same & kelas yg same. Sabri byk membantu zieana dlm pelajaran, especially subject yg melibatkan calculation/formulas laa. Mase semester 1 tu, diorang ni rapat gler smpikan, aku nih yg dulu sangat berbuluuuuu dgn Sabri telah mengeluarkan satu ayat yg sangat di ingati oleh rakan2 terdekat yg t'dengar ayat aku mase tu, 'Ko ingat zieana tu bini ko ke????!'. Ehehehe, diorang berdua ni teramat la rapatnye, sampaikan satu hari tu kami keluar bertiga utk celebrate Hari Merdeka kat KLCC. Mereka berdua ni amatlah mesranyeee waktu tuh. Seperti dua insaaannnnnn....bercintaaa......!eheheh! BFF aku tu plak asek dok menafikan yg dier tu dilamun cinta dgn Sabri. Aku pon pelik, mesra semacam je, pastu pin.no telepon si sabri set besday zieana, zieana set besday sabri...hurmmmm! Oleh kerana zieana kate xmungkin lah dier akan kahwin dgn Sabri, makaaaaa...aku terus bet dgn zieana, kalau betul dier kawen dgn Sabri, dier kene bg aku Baby Merc (ohohoh!mase tu aku sgt giler kan BABY MERC!)! 'Ok! Bet!!' Fuuhhh! Gler berani minah nih bet baby merc dgn aku.


eheheh...ni mase zaman kolej dlu...see, mane ade zieana situlah ade sabri :p

So sejak dari itu, berlalu camtu jela 'betting' tuh. Lepas tamat zaman kolej, zieana pulang ke Johor dan selamat melangsungkan pertunangan dgn BF dier yg dulu tuuuu. Tber mase satu hari tu, aku dapat tau yg Zieana dah putus tunang plak atas sebab2 yg x dapat dinyatakan di sini. Takpelah, dah xde jodoh dgn si dia tu kan.
Lagipon aku tau camne perasaan Zieana sebnanye dgn Ex-Tunang dier tu dulu. Sabri pulak x abes2 tanye kat aku, ade ke peluang dier utk menambat hati BFF aku tu, aku ckp why not, tp jgn la dalam mase terdekat sbb xnak plak nnt dikatekan Sabri tu hanyelah tempat melempiaskan kesedihan sahaje. Tapi tanpa pengetahuan aku n sorang lagi BFF aku Dila (GF si Jonenk nih!), rupe2nye Zieana & Sabri rupe2nye dah pon declared sebagai pasangan kekasih! Cait! Hampeh btol! Mmg duer2 la kene maki ngan aku... :p

Tapi xpelah, syukur Alhamdulillah! Akhirnya BFF aku dapat pasangan yg btol2 menyayangi & mencintai dier sejak dari semester 1 lagi rupenye! Ahahahha! Syukur, syukur! Tak sia2 ape yg aku ckp selame nih...eheheh! Eh! Tapi kan....zieana dah betting ngan aku nak bg Baby Merc kalau dier kawen dgn Sabri. Haaaaaa! Masak la ko zieana! Mane ko nak cekau duit beli Baby Merc! Aahhahahah! Xpelah kawan, ko punye pasal, aku batalkan segala betting metting tuh! Kalo x, tak kahwin lah korang jawabnye! ;p

Tanggal 25 January 2009, selamat la Zieana di-ijabkabulkan dgn kawan karibnye sejak semester 1 lagi, Sabri. Alhamdulillah, aku & dila tak ketinggalan utk meraikan hari bahagia BFF kami :). Tapi kami terlepas satu event iaitu majlis pernikahan, kununnye nak smpi sblm akad nikah, tp sbb jalan jem mcm hape je, so x sempat, kami smpi tu sebaik saje selesai akad nikah & kami berkesempatan utk join skali Malam Berinai Pengantin. Sangat happening!!!






~oowwwhhh, how shuweetttt! :p


~si dila menepung tawar & sempat menciommm zieana utk mengambil berkat...;p


~penganten bersame zieana's parent~


~upacara suap2 kek ;p


~BFF kami dah kaweennnn!! ;p


~kalau dah jodoh...berseri je pengantennn... ;p

Lepas je berkahwin, Zieana dan Sabri x tinggal sekali. Zieana di Johor & Sabri plak dekat KL ni. Lepas permohonan Zieana utk di-transfer dekat KL diluluskan, barulah mereka dapat tinggal sebumbung. Mase Zieana berpindah ke sini, aku & Dila la yg paling excited skali selain dari Sabri. Nnt boley lepak dekat rumah zieana, main masak2. Eheheheh...

Selepas beberape bulan bergelar suami isteri, saat2 yang amat dinantikan oleh Zieana & Sabri pon telah tiba...Zieana disahkan mengandung. Mase tu seingat aku nak dekat2 raye Aidilfitri. Wow! Rase mcm x percaya je BFF aku dah mengandung! Alhamdulillah Syukur... :)

Nak dikatekan rezki Baby kot, Zieana dapat tawaran berkerja dengan sektor kerajaan tapi berpengkalan dekat Johor la pulakkk...adeh! Baru je pindah KL dah nak pindah Johor balik :( Tapi nak buat mcm mane, dah rezeki Zieana dekat Johor. Tapi dalam mase yg same aku tahu Zieana & Sabri sama2 bersedih sbb nak kene tinggal berjauhan utk kesekian kalinye. Aku dan Dila selalu jugak nasihatkan Sabri, rajin2 la balik jenguk Zieana, kesian dier, dahlah tengah pregnant.

So sehari sebelum Zieana berpindah balik ke Johor, kami bertiga pergi ber-spent time together, pegi mkn2, jln2, siap survey kad kahwin utk aku lagi! ehehehe...wuteva it is, we really enjoyed & had fun together! nampaknye lepas Zieana selamat bersalin la baru kami dapat berjumpe semula. Aku slalu gak bising2 kat Zieana suruh dier MMS gambar terbaru perot memboyot tuh. And yesterday night, she did mms me her latest picture with the peyot yg dah bulat & muke Zieana skali yg b'tambah bulat. Ehehehehe!


~dila melantak mengalahkan mak buyong ;p


~my 2 BFF,luv u both!~


~dekat kedai kad kawennn ;p

Perkhabaran yang terbaru Sabri akan berkerja terus dekat Johor! Syukur Alhamdulillah, bak kate Zieana, Sabri xboleh nak berjauhan dgn Baby...eehheheh! Ye laa...Baby Tua & Baby Kecik tu nnt! Eehehehehh! Bagus la mcm tu, xpayah lagi nak berjauhan dari suami anda yang tercinta ye Pn. Zieana... :)

Menurut kate Zieana dier akan melahirkan baby yang pertama mereka pada bulan May nnt [woah! same dgn Uncle Adie punye birth month laaa....! Jenuh la Aunty Isz nak beli present utk 2 org 'Baby' & baby ni... :) ]

Ape2 pon, Zieana kalau ko bace blog aku ni, aku sentiasa mendoakan ko & baby sihat, makan makanan yg berkhasiat supaya anak aku tuh nnt sihat & chomel cam mama (aku kire mak angkat anak ko laaa...boley panggey aku 'mama', soh panggil Dila 'Mummy the mummia'! ahahahahah!) dier nih. Aku jugak mendoakan supaya ko mendapat kemudahan & keberkatan semasa nak melahirkan the little one nnt. InsyaAllah kalau xde aral & kalau aku x sibuk aku & Dila akan naik Johor tengok ko & baby. Woahhhh! Xcited nihhh!!! ehehehehe...take care of yourself & baby ok babe! luv ya BFF!

:)

No comments:

Post a Comment

^wut say you^