Friday, April 23, 2010

Cobaan....



Ye, mmg betol selame nie org ckp...Once kter dah niat nak mendirikan MASJID, kompem SYAITAN akan berdoyon2 menggangu & cube merosakkan niat baek itu. Au'zubillahiminassyaitonirrajim...

Aku dah dapat rasekan. Semakin dekat hari bahagia kami, semakin kuat dugaan yang datang. Pada mulanya aku agak tertekan+terganggu+putus harapan. Tapi bila aku menghadiri kursus kahwin, bace ade sesetengah blog yang menyentuh soal dugaan yang datang dari DIA, aku makin kuat. Setiap dugaan yang aku lalui aku HADAPI dgn tenang, yakin & yang paling penting aku hadapi dgn senyuman :)

Aku berpegang pada kata2 ini, "Allah tidak menduga hambaNya, melainkan hambaNya mampu menghadapi dugaan itu." Yes, itulah kebenarannya. Aku yakin dengan kata2 itu. Allah itu Maha Adil, Maha Penyayang.

Sebelum aku berpegang ayat tersebut, aku mmg akan jadi down sangat kalau ade masalah 'melintas'. Menangis, murung, you named it! Semua ade. Sayang la tempat aku meluahkan segalanye. Bukanlah sekarang ni aku cool sangat, ade masenye aku akan meluahkan jugak especially pada benda2 yang mmg mendatangkan kemarahan+kegeraman aku.

Bukanlah niat aku nak mengeluh ke ape utk penulisan kali ni, tapi LillahiTa'ala, hanye niat nak meluahkan ape yg terbuku di hati. Sejak dari mule lagi setelah tarikh ditetapkan utk hari bahagia kami, ade saje dugaan yang datang. Bukanlah maksudnye dari kami berdua saje, tapi dari family dan keadaan sekeliling. Kadang2 tu benda nye kecik je, tapi berlaku jugak salah faham kadang2 tu antara aku ngan Sayang, antara aku ngan mak aku, antara aku, Sayang & mak aku pon ade jugak! Selain dari tuh, mcm baru2 nie...kursus kahwin baru je settle, tapi masalah besar plak datang (masalah tu xdapek la den nak nuleh kat sini yo...mintak mahap!). Kemudian tu plak, biler niat aku nak gie me-release tension dgn men-soping kain baju nikah yang aku idam2kan, masalah lain plak datang.

Tapi tanpa aku sedari, sekarang ni aku bersyukur sangat sebab semua tu wujud awal2 mcm sekarang ni. Ape2 pon aku kene redha.
Dari mase ke semase, aku semakin nampak & memahami erti kesyukuran kepada DIA. Bukanlah sebelum ni aku x bersyukur, tapi lepas aku menghadiri kursus kahwin + sejak aku berpegang pada ayat yang aku sebutkan tadi, aku semakin nampak dan semakin mensyukuri & redha dgn ape jua yg dtg dan ape yg ade depan mata aku kini.

Sejujurnye, aku jealous melihat org lain yang tahu mensyukuri nikmat yang dikurniakan kepada mereka. Aku jealous pada mereka yg hidup berpegang kuat pada ajaran agama Islam. Bukanlah aku tidak hidup berlandaskan agama Islam, tapi aku akui sebagai hambaNya yang lemah, kadang2 aku tewas dgn hasutan Syaitan Laknatullah. Tapi aku & Sayang sedang berusaha utk menjurus lebih ke arah kebaikan & merubah diri kami kepada yang lebih baik, insyaAllah. Harapan kami semuga dengan Chapter baru yang semakin kunjung tiba, kami juga akan membuka lembaran baru yang lebih positif, lebih baek dan semakin mendekatkan diri dengan DIA. Aminnn... :)

credit to : ILUVISLAM.com

No comments:

Post a Comment

^wut say you^