Thursday, April 1, 2010

Fotografer

Ok bercakap bab fotografer ni, dari dulu sebenarnye aku amat mengagumi MANGGIS, AVICENNA, SHUTTERSPEAK, DANIEL ZAIN dan kampeni2 yang sewaktu dengannye...Tapi oleh kerana kekangan bajet, kami terpakse la memilih fotografer yg pakej nye berpatutan sket.

Pada awalnya mak aku nak ambek kawan dier, Uncle Lan je jadik fotografer. Tapi bler fikir2 balik, aku dengar mak aku ckp amaun yg nak diberi kat Uncle Lan tu, aku rase baek bagi kat abg angkat aku je si Jonenk tu.

So, lepas je aku fikir camtu, terus je aku call jonenk tanya samada dier bley tak buat kerja utk amaun yg ditentukan. Dia kate boleh je, siap bagi 2 fotografer, unlimited coverage, 3 events (outdoor session, akad nikah & majlis bersanding). Tapi aku dah ckp kat jonenk yg aku xnak custom album, aku lebih prefer sticky album je. So serta merta aku pon bagitau mak aku yg jonenk pon boley buat dgn amaun yg kter mintak tu dan jonenk pon dah ala2 fotografer pro jugak skang kan...eheheh!

Bercerita bab Jonenk, abg angkat aku sedari kami tgh amek diploma kat MMC ni pada asalnye mengambil gambar sekadar hobi je, tak tau plak yg dier sebenarnye nak buat bisnes camtu (walopon part time). Byk jugak aku dengar cerita dari dia, ade client yg tak bayar la, ade yg mintak kurang tapi tempat dier jauh jin bertendang! Bayangkan bayar RM500 je tp tempat kat dier kat Sungai Besar! Tak berbaloi! Kesian plak aku dgr...tapi aku hired dier bukan je sbb kesian, tp sbb nak menyokong. Sape lagi yg nak menyokong kalau bukan kwn sdr, so pasni aku bley la rekemen dier kat org laen plak kan. So insyaAllah our official fotografer will be MataFoto Photography.

No comments:

Post a Comment

^wut say you^