Monday, April 26, 2010

Cross My Fingers!



Pesal nak silang jari plak???

Mane x silang...smalam aku pegi la menghantar kain baju nikah yg aku dah beli (yang cantek gler tuh...!Ehehehe, perasan!) kat bakal 'mak' andam aku. Mase aku gie kat tmpt dier, dier tgh mamai2 baru bgn tdow. Fine, xpelah...Pastuh discuss punye discuss mak aku tanye dier baju bley siap cepat x? Sebelum 13/6/2010 sbb dalam 20/6/2010 family Sayang akan dtg bertandang (kire family gathering laa...) & mase tu kami nak bertukar2 dulang dah. Bakal 'Mak' andam aku nih bley plak ckp skang dier tgh nak siapkan byk baju la, nak jahit manik la, itula inila...bley siap paling awal pon bulan 8! Mak aku dah nak mengamuk semacam kat aku (kununnye aku gedik sgt nak dier ni jadik mak andam aku!Eh Eh! Camne nih?? Sape yg cbok rekemen dulu soh amek mak andam tuh??)  
Lagipon bukannye aku tempah baju fesyen bagai...baju kurung moden saje pon....pesal nak makan mase lame sgt? Plus kaen tu dah siap beading dah, just potong & jahit saje. 

Pastuh mak aku dah tanye dier secara seriusnye, boleh buat ke x? Kalau tak boleh nak anta jahit dekat org laen. Baik terus terang je boleh buat ke x & baik gaduh skang drpd gaduh kemudian hari last minit x siap baju tuh nnt. Pastu dier ckp boleh lah sbb baju byk dah siap...pulak! Then dier bawak keluar semua baju nikah org laen yg dah siap. Katenye tggl lagi 2 baju je, nak jahit labuci la itu la ini la. Ok fine. 

Skang ni ape yg aku finger cross kan ialah, aku harap outcome baju aku nnt kalau x cantek sangat pon, asalkan dier jadi baju kurung moden & aku akan nampak cantek manis berseri bler pakai nnt. Yang kedua, aku harap dier x tersalah kain, buatnye dier tertukar kain baju aku dgn kain baju org lain...uhuhu..! Mintak simpang Malaikat 44! Ape yang aku boleh buat skarang ialah bertendang...eh silap! BERTENANG.... Bukannye ape, sblm ni bler aku anta kain buat baju kat Tailor lain, derang akan bagi sikit perca kain tu utk copy pelanggan kan, yang ni x de ponnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Itu la yang membuatkan aku x tenang sangat smpi skrg nih!!! Owh diyemmmm!
Selagi baju tu x siap & xde depan mate aku, selagi tu aku x aman...Ya Allah, bagi la aku ketenteraman hati & kuatkan lah keyakinan aku kat Mak Andam aku tuh...Aminnn...!

~uhuhu...ni bukan saye ye, gambaran semate2 terhadap ketidaktenteraman hati saye skarang...grrrrr!~

No comments:

Post a Comment

^wut say you^