Monday, May 3, 2010

Soping Moping!

These few weeks aku merasekan yang senangnye aku dapat ape yg aku nak. Bukanlah senang camne, maksudnye x byk halangan / objection laa. It started when & with :

1) Mase aku nak beli kain utk akad nikah. Mcm yang aku ceritakan dalam ini punya ENTRY, aku rase yg mak aku xkan mencari kaen lain lagi yang budget nye extra dari kaen yang aku berkenan sangat kat MAYA SILK tu, which is double from the original material yg ktorang nak beli mule2 tu. Tapi sebab kecerdikan aku (cerdik ke???ehheheh) dgn pergi men-survey dulu kain2 itu bersama kazen aku kat MAYA SILK, dan dengan se-gamble nye membayar deposit dulu walopon aku x sure mak aku agreed atau tak dengan kain yg aku dah bayau deposit tu, maka dgn terkejutnye aku yang mak aku approved dgn harga kain chiffon itu tanpa berkate2 dgn banyaknye...! Mmg seriously rase cam nak melompat + menjerit kat kedai kain tu mase tuh!

~letak lagi skali gamba nih...eheheheh!~

2) Ok, yang kedua nye mase aku nak beli cincin nikah aritu, mak aku insist nak soh beli yellow gold WITHOUT diamond instead of white gold WITH diamond sbb katenye white gold xde nilai. Sebnanye dier bukan x de nilai kan, tp dier tidakla semahal yellow gold 916 tu. But then, ntah macam mane setelah puas dipujuk2 (siap kakak2 kat Habib Jewels tu pon memberi rangsangan yg sangat memberangsangkan..eheheh!), akhirnye mak aku ok kan aje. Ehehehe...Alhamdulillah! See...!

~ye...ala2 cincin ini ye, cume yg m'bezakannye dgn aku punye ialah aku nye 3 prongs instead of this one 2 prongs, dan lagi satu ring dier lagi tebal dari aku punye ring...~

3) Yang ke-3 pasal katil. Mak aku ade ckp aritu yang katil aku harus diganti dgn yg baru sbb katil aku skang ni bising sangat. Krok krek krok krek! Maklumlaa..katil zaman tok nadok! Lame jugak nak tunggu mak aku ckp 'ON, pegi beli katil skang!'. Tapi aku dgn xsabar nye telah mem-proposed kat mak aku keratan akhbar pasal jualan gudang katil yg sememangnye murah hokeh! Set katil queen + tilam berjumlah RM1***.** sahaje. Luuuuvvv the design, simple & modern style. Sebbek mak aku setuju, memule tu aku tunjuk kat paper tu yg harge RM7** & RM9** lebih je. Tapi mak aku dgn sportingnye soh angkat yg RM1***.** ++ punye katil. Woahhhh! Ini sudah baek nih! Ehehehe...Tapi kan crite bab katil yang aku beli dekat jualan gudang nih, ade sket benda yang mmbuatkan aku FRUST sesangat + UPSET sesangat!!!! Arghhh! Rase nak bakar je promoter yg S*** itew! Dah la servis cam bang***! Muke pon same cam servis dier! Critenye camni....

Benda nye bermule dari keratan akhbar tula. Dalam paper tunjuk katil design lain, bler sampai sane & aku tunjuk paper itu & tanye mane katil itu, dier boleh ckp... 

'Oh, itu katil hanya hiasan sahaje (sambil tunjuk kat paper tuh ayat 'Gambar Produk Hanya Untuk Diilusasi Sahaja' yang besar nye lagi kecik dari taik mate aku!!!).'

Dengan menyirapnye aku m'balas (sambil lam kepale otak aku ligat berkate2 yang org laen pon ade buat adv katil mcm tu, tp bukan lam paper tunjuk lain, yg btol2 tunjuk lainnn, bodohhhhhh!!!)

'Lain kali jangan letak gambar lain! Kasi tipu customer!'

Dier dgn slambenye me-reply,

'Akak dalam paper suta ckp hanye ilusisasi (sebot pon x betol si bodoh nih!)...'

'Saya taula, tapi ini kecik2 org xda masa mau baca maaa!!! Lain kali letak besar2 punya, kasi org nampak awal2! Orang xda kena tipu!' Pandai ko nak auta plak! S*** btol!

~siap ko puppy nih geget montot ko!!!~

Dier punye muke nak layan aku mcm aku xde duit nak beli katil tuh! Ko mmg )*(&%$#$%#!

Hamek la ko aku pulangkan paku buah keras. Tapi seriusly...muke dier mmg muke yang mintak ditonyoh2 atas jalan tar je. Mcm *&^*&%&^%$@##@!! Btol2 bikin gua panas! Terus aku telepon Sayang ckp kedai nih penipu!!!!!! Sayang kate xpela, klo ade design yg berkenan & within the budget angkat aje. Baek! Arahan diterima!

Time aku tgh dok me-round2 gudang itu & tgh menimbangtara nak amek ke x katil tuh, ade lagi sorang promoter yang datang assist. Sangat membantu hokeh! Dan yang paling penting, sangat penyabar + mesra...mcm tu la nak layan customer (ok, aku pon bukannye Customer Service Exec yang bagus pon dulu...eheheh!). Minah ni assist aku smpi aku closed the deal dgn dier. Bagus! Tak hengen aku nak bg komisen dkt h***mJ***h itu! 

InsyaAllah katil itu akan selamat tiba ke rumah ku Sabtu ini. Maka aku kene la menjalankan operasi membersihkan bilik sekali lagi & men-dismantle katil lame aku next few days. Erk!

Oh!! Dah melalut smpi Nepal dah nih. Back on track yeee....

**okeh, aku tber2 rase nak bukak satu entry khas utk KATIL...coming up soon!**

4) Haa.....shoping yang ni xde kaitan ngan aku barang dier. Tapi sbb aku ikot skali beli barnag ni, maka dier masih termasuk lam aku nye soping moping! Eheheheh! Mak aku da lame nak beli peti ais. Maklumla...percaya atau tidak, peti ais kat rumah aku skang ni dah berusia 25 tahun! Ya...percayalah, mak aku mmg seorang yg pandai menjage harta benda ye. Skang ni pon sbb peti ais tu pintu freezer dah xde + segala benda dah tercabut + gas dier pon dah x berape elok kot, sbb tu la mak aku beli peti ais baru, kalu x pakai jela peti ais tu (it doesn't mean that mak aku kedekut ye. Cume mak aku lebih kepada sikap jgn membazir & selagi benda tu boleh pakai, pakai je). 

Dengan itu smalam kami telah menuju ke sebuah kedai elektrik dekat kawasan rumah aku je. Harga kat situ mmg murah2 belaka + the electical goods pon branded punye. Setelah puas2 berkira2 + membelek2 + membincang2, maka mak aku agreed utk membeli peti sejuk berjenama SAMSENG, eh silap!! SAMSUNG...dengan harga yg sgt reasonable. Bukan saje dapat beli peti ais, mak aku juge sempat angkat sebijik Microwave sbb yg ni pon da lame sgt dier nak beli. Eheheheh!

~kami punye yg no.2 dari kiri itew :)

Maka lengkaplah soping moping kami utk minggu ini. Kita berjumpe di entry yg seterusnye nnt yew! 

=)

No comments:

Post a Comment

^wut say you^