Friday, May 21, 2010

Ade update tak?

Ish ish...
Orang laen sibok update blog derang, awak dok asek x meng-update blog awak...
Camne??? Tulaaa...gatal sangat nak berbelog-belog! ;p

Uh! Camne nak update??
Bizi laa...
Trening dekat ofis...mencik! Sbb asal trening je mengantuk, asal mengantuk je trening!
Pastu abg-migraine skang ni slalu sangat datang 'menjenguk'. Ni pon abg-migraine xnak beramboih lagik nih!
Dugaann...

Semalam mmg le aku meng-apply cuti utk settle-kan mende2 yg KENE settle.
Senang crite, urusan utk BORANG KEBENARAN BERNIKAH le.
Both aku & Sayang berkejaran dari pagi bute sampai la ke petang dan di-iringi hujan yang lebat dan kami berdua pon basah lenjun ye sbb memanjat tangga JAWI yang ter-sangat laaaa banyaks ok. Kalau aku ulang alik ke JAWI tu sebulan kompem kurus punye lah!

Akhirnye, semua nye hampir settled tapi abg-migraine ni mmg aku x mampu nak settlekan. T_T
1stly, bler sampai je kat tingkat 3 JAWI tu (Bahagian Perkahwinan & Pembangunan Keluarga) aku dah mule rase cam nak pitam gler vavis punye. 
Honestly, aku bukan lah jenis org yang aktif bersukan, so bler terjadi kejadian rushing-merushing nak sampai JAWI sebelum pkol 5 ptg punye pasal, aku terpakse la menganggap diri aku ni atlet berbadan besar & berkejaran bermarathon naek tangge yg melambaks.
Ok sambung...
Bukan saje rase nak pitam, dah macam2 sangat dah rasenye!
Muke jadik pucat + palpitation yg cam ntah hape2 dah + tekak cam dah berpuluh2 tahun x minom air + mate pusing2 360 darjah + kaki cam dah xleh nak lurus + macam2 lagik!

Hasilnye...???
MC la aku harinih sbb ABG-MIGRAINE semakin 'memberontak'!
Camne ntah nak gie Company's Outing esok...

Ok, cecukup le crite pasai ABG-MIGRAINE nih.
Buat tambah sakit je.

Let's get back on track.
Migraine, migraine jugak.
Urusan kawen tetap kene teruskan.

Buat setakat ni, Alhamdulillah...
Baju utk akad nikah dah siap.
Yerp! Aku tau, awal gler.
In fact, tukang buat baju tu pon dok potpetpotpet ckp awal lagik.
Mak xkisah, janji baju ni dah ade depan mate.

Semalam petang, W kol aku.

'Awak, awak punye baju tu kaler krim bunge2 pink eh???'
'Haaa...yang kain PUTIH manik2 PINK...' purposely aku tekankan PUTIH tu.
'Oooo....ok'

Talian terputus.
Aku pon berfikir sejenak sambil dah rase x sedap atie nih!
Dia dah salah jahit ke???
Dia dah tertukar kain aku dengan kain orang lain ke???
Ah! SUDAH!!!
Aku pon dengan x tenang atie nye kol dier balik.

'W, nape eh tadi tanye pasal kaen tu??? Salah kaen ke???'
'Eh, taakkk...kiter kompius la! Semua penganten2 nye 'kecik2' belake!'
'Hahh???'
'Haaa..xpe2, meh datang fitting malam nih!'
'Hahhh!Ok2!!!! Pkol 9.30 ok???'
'Lambatnyee...'
'Mase tu je kiter boley datang...'
'Ok lah!'

Seriusly!
Rase cam nak melompat sesangat!
Hilang skejap MIGRAINE!
Sebnanye pagi semalam aku kol W nak tanye pkol brape boley datang fitting baju sbb katenye hari Khamis dah boley datang.
Aleh2 mase tu dier ckp baju siap next week laaa...Khamis next week.
Pergghhhh! Rase cam nak guling2 atas jalan mase tuh!
Rupe2nye baju yg siap Khamis next week tu rupenye baju orang lain!
Fuhhhhh!!!
Lega gler ok!

9.15pm.
Dengan perasaan berkobar2 migraine yang berkobar2 aku gagahkan jugak pegi ke tempat W utk fitting baju dengan Sayang.
Sampai je kat bawah umah W, ktorang tggu je sbb W tengah makan kat gerai yg t'dekat kat ctue.
Lam 15 minit kemudian, datanglah W melenggang kangkong...
Membebel kejap member! Ehehehe!

'Mak datin tuh hari2 telepon kiter! Haaa...skang dah siap kan. Nanti awak bley la bawak balik ye...'

Biasak la mak datin tuh.
Mak datin = mak aku!
=p

3 menet pas W abes ber-asap, kami pon naek la ke umah dier.
The 1st time aku tengok baju aku & Sayang, rase cam excited gler kot!
Terus la gie fitting.
Mmg baju itu sangat terletak dan sangat selesa aku memakainya!
Alhamdulillah... :)
Syukur sangat!
My Pinky BOY Sayang punye baju melayu pon sangat2 terletak!
Ape yang perlu aku buat skang ni ialah men-DRY CLEANING kedua2 baju itu.
Hurmmm...masih berpikir2 mane nak anta supaya tidak tersalah pilih tempat yang boleh menjahanamkan baju kesayangan aku itu!

InsyaAllah bulan depan nak bawak baju aku itu utk berjumpe dgn Kak Hawa (KOLEKSI VISPERA) utk dier tengok material & colour baju aku ni.
Supposed aku bagi kaen perca je, disebabkan kaen perca dah kene buang, so kenelah hangkut baju yg dah siap tu jumpe K.V. utk dier nak buat tudung nnt.

~sedikit teaser utk baju akad nikah aku yang sangat2 biase ini. Sila abaikan baju bunga2 kepunyaan MAK DATIN itu ya! Terdapat di situ jugak baju melayu Sayang yang blom ber-iron, same la cam baju aku. Blom ber-DRY CLEANING~

No comments:

Post a Comment

^wut say you^