Thursday, May 13, 2010

1.2.7 left!

Ok, menurut kepada countdown kat page aku ni, menunjukkan lagi 1.2.7 hari lagi.
Tapi aku rase preparation aku cam hape je.
Ape je yg aku dah prepare?

BAJU NIKAH dah hantar kat 'mak' andam, tapi blom tau progress nye camne. 
Hurmmm...katenye paling cepat 2-3 minggu dah siap.
Skang dah 2 minggu dah.
Hurmmm...alasan ape ye aku nak carik supaye aku bley b'ckp ngan dier???
Sambil menyelam minom air!
Ehehehhe!
Haaaa!!! Tinggggg!!!
Idea! Haritu aku ade pesan kat dier supaya tinggalkan sket perca kain baju nikah aku tu utk aku bagi kat KOLEKSI VISPERA utk buat tudung.
Yes! Japgi nak kol nak ckp nak amek kain perca tuh!
Muehehehehehe!!!

Then ape lagi eh???
CATERING mama dah letak depo arituh.
Tapi lauk nye xde plak mama ckp ape2, maybe nnt2 kot.
hurmmm...let's see!

GOODIE BAG + Doorgifts arituh mama dah tempah utk VIP nye dekat RESTU REZEKI.
Nnt 29 May nak gie Nilai 3 plak ngan mama + mak dah,  nak survey ape yg patut.

**ok, selingan sket. Baru pas kol 'mak' handam I, ahahah! X saba punye pasal!

   'Assalamualaikum...' dgn sopannye aku memberi salam.
   'Wa'alaikumsalam...' dgn sopan & lemah lembut nye dier menjawab.
   'W...iza nih!'
   'Haa...ye Iza, nape???'
   'Hurmmm...arituh kan Iza ade pesan ngan W soh simpan kain perca kan, ade simpan x???'
   'Ade...baju xsiap lagi laa...(bler mase plak aku tanye pasai baju???) Aaaaa...lam next week camtu siap'
   'Owh! Ok2! Tarahal!Kain perca tuh....(blom sempat aku menghabiskan ayat aku)'
   'Nanti W bagi skali next week ye. Tapi x banyak la perca tuh...'
   'Ehhh...xpe2, mmg nak sikit je pon!'

Ok, lega la bab baju nikah nih. Tetiber juger W menyelit pasal baju nak pakai mase bersanding nnt.

   'Adik, yang baju bersanding tu W ingat kter buat cam ni, songket kat luar merah, kat dalam kter letak                                                                     black+gold. Nak??? Baru klasik sket!'
   'Woahhh! Buleh2! Buleh sangat! Mak x kisah janji kene ade merah + hitam'
   'Haa...pastukan W ingat kter buat cam kebaya Pahang nak??? Kat dada & pinggang fit sket ala2 seksi gtue, pastu labuh smpi bawah lutut. Yela...skang ni org cbok nak buat cam jubah la labuh2...'
   'Owh! Memang itula yang Iza nak sebnanye!Ehehehehe'

Ok, arituh hari Sabtu last 2 weeks aku terpergi Maju Junction ngan mama. Pastuh tber2 mata kami berdua sangat terpaku kat satu Kebaya songket bunga penuh kat satu butik tu. Warna hijau cair sangat. Songket bunga penuh okeh! Cantek glerrrr!!!!! Promoter butik tu ckp name dier 'Kebaya Princess' (same je pattern ngan Kebaya Pahang!). Mama pon sibok la tanye brape harge baju tuh. Skali dier bagi harga daaa...hamek! Ribu riban kau!!! Lupekanlah mama. Ehehehe...

Sambung balik perbualan aku ngan W tadik...

   'Ok, W dah booking dah kain songket tuh, merah menyalaaaaa gtue. Nanti bler2 kain tuh sampai Iza datang tempat W tengok kain tu...kter bincang. Tak nak nnt ade miscommunication kan.'
   'Ye, btol2. Ape2 W kol je Iza ok!'
   'Ok, next week ye baju nikah tu.'
   'Ha'ah...'
   'Ok, W. Bubbye...'

Tuuttt Tuuuttt Tuuutttttttttt

Ok, perasaan? Lega sangat! Tapi sabar duluuu....aku nak tengok outcome nye dulu & yg pastinye aku nak tengok btol ke siap next week. Hurmmm...harap2...

Ok, sambung balik yang tadik.

Lagi ape yang dah buat eh???

DEWAN memang dah booked dah. Awal tahun dah booked. Al-kisahnye pasal dewan ni kan, pada awalnye kami nak buat kat dewan DBKL je kat umah aku tu. Tapi mak sedare aku + mama dok concern sangat pasal tetamu2 VIP mama nnt, takut panas la, hujan la... So ktorang cubela mencari alternatif2 lain yang masih berada dalam lingkungan bajet. Sevey punye sevey, ter-sampailah kami dekat Hotel Putra (seblah dgn Wisma Sejarah & Pusrawi tu) utk men-survey hotel kat ctue utk menempatkan sedare-mare yang akan datang dari kampung nnt. Tapi mase tu ntah nape aku ter-parking kat WISMA SEJARAH tu. So, once keluar dari car park, mak sedare aku ckp pe kate sevey terus kat Wisma Sejarah ni. Lam hati aku mase tu, 'Hurmmm...berangan jelah nak buat kat cnie...'. Kami gie la menuju ke pintu hadapan dan kebetulan ade sorang abg guard ngah jage ctue. So, mama + mak sedare aku yg mmg ringan mulut ni tanyela brape sewa kat ctue klo nak buat majlis kahwin ni. Abg guard tadi dgn kompem x kompem bagitau hargenye...yang dianggap sangat reasonable tuh. Menganga masing2! Xpercaye ko! Menurut abg guard tu harga sewa dewan tu adelah termasuk kerusi+meja+air cond+red carpet! Makin luas kami menganga! WTH??? dah murah gler pon WTH ke???Ehehehhe! Maka tanpa membuang masa, ktorang terus menuju ke arah dewan itu yg berada di aras 3 Wisma Sejarah tu. Sesampainye kami di aras 3 (berdebar2 nih nak tgk dewan nih!!), terus kami menuju ke pintu dewan dah tentu la menuju pintu dewan, xkan kot tingkap plaks!. WOAHHHHHHHHHHHHHH!!!! 1st ayat yang ter-keluar dari mulut aku, mak sedare aku & mama. 


     'Huuhhhh..elok sangat la dewan ni Kak Yah oiiii...' Mak sedare aku berkate2.
     'Tu laa....ni kena booking cepat nih!' Mak aku plak...


'Ok, I ekot aje!' lam hati aku laa...
Tapi pada mase yg same excited gler kot!
Sbb aku x pernah t'mimpi nak buat majlis kat dewan camni.
Sayang pon ckp cenggitu.


So 2 hari lepas tu terus mama & mak sedare aku gie letak depo.
Alhamdulillah, venue dah confirmed.
Tapi sayang laaa...asal nak buat resepsi arie Sabtu terpakse tukar ke hari Ahad sebab dewan dah penuh hari Sabtu.
Ingatkan kami yg paling awal booked! PERASAN!
Yang pastinya ke-kompem-an setelah mem-booking dewan ini telah melegakan hati mama & mak sedare aku yg teramat...Eheheheh!


Picture from HERE

Picture from www.akmaladanan.com

Ade lagi sambungan...nnt lah sambung.
Ade kje sket nak buat :)

No comments:

Post a Comment

^wut say you^