Tuesday, July 27, 2010

Tak paham bahasa kot!

Aku paling pantang dengan org yang x paham bahasa.
Hahahha...!
Tetibe je emo kan.
Bukannye ape.
Tadi pas je abeh training sambil2 aku melepak depan PC ber-blog hopping, ade la satu hamba Allah ni telefon.
Sebelum2 ni pon aku ade terima panggilan yang sama dari kampeni bangang ni.
Tapi minah yang kol aku sebelum ni paham bahasa, biler aku cakap tak interested, dier paham.
Dengan sopannye dier cakap, "xpelah cik, terima kasih"

Tapi harini, aku received satu lagi call dari kampeni yang same.
Tapi kali nih mamat yang xpaham bahasa melayu ni la plak yg kol.
Macam biase la dier introduced diri dier, dari kampeni XbodoZ.
Tak silap aku kampeni2 gnie dier randomly picked CC holder pastu maen taram je kol cakap nak offer member ship itu ini.
Lepas dier nye introduction tu, aku tanye la ape yg dier nak.
Dier ckp la kampeni derang dalam proses nak hantar ape jadah ntah dier sebut tadi benda yang berkaitan dengan memberhip tuh la.
Aku ckp la yang bler mase plak aku berminat nak join, dan ape keperluannye dier nak hantar benda alah tu kat aku.
Lagi, aku siap bgtau dier yang sebelum ni dah ade colleague dier perempuan called aku dan aku dah ckp aku tak berminat.

Pastuh dier boley cakap, "oh, cik tak dengar lagi penjelasan, sebab tu cik tak berminat"

Aku balas balik, "sebab saye tak berminat la saye tak nak dengar ape2 explaination, saya betol2 tak berminat"

Dier cakap balik benda yang same sebanyak 4-5 kali mcm tu, "cik tak dengar lagi penjelasan sebab tu cik tak berminat"
WuddaFISH!!!

"Awak tak faham ke saye cakap yang saye tak berminat???!" yes, tone aku sudey sedikit naek.

"Saye paham cik sebab saye pon pakai bahasa melayu" tau pon ko pakai bahasa melayu, ingatkan nak suruh cakap bahasa Tamil ke, Mandarin ke!

"So ape lagi yang awak tak faham???Saye cakap saye tak minat, saye tak minat laa!!!" FISH u lahhhhhh!!!

Pastu ade lagi benda2 yang dier menjawab, aku pon dengan sakit hati dan kemarahan terus ended the call.
Bodoh nak mam**s + tak paham bahasa + buta tuli!

Seriusly aku hangen gler lepas tu.
Terus hilang mood aku.
Si*lan ko mamat!
Pas tu aku cube call balik no.2 (dier pakai no. handphone) tapi masuk voicemail.
Takpe, lagi skali aku dapat call dari kampeni yang same, aku terus bagi dier cakap dgn member aku.
Aku dah soh member aku kat opis ni bersiap sedia nak meng-hampuk si bangang itu!
Kalau pas kerja boley suruh sayang yg cakap.
Sayang aku lagi garang!
Ehehehehehe!

**kalau ade readers yang kerja kampeni yg berasaskan mcm kampeni mamat bangang ni, aku mintak maaf ye. Selame ni kalau aku dapat call dari org yg kerja dgn kampeni mcm tu, kalau aku cakap 'tak nak' dorang paham, tapi kali ni mamat bangsat lagi bodoh ni xpaham2 smpi dah menimbulkan kemarahan aku. So, ape yang aku luahkan hari ni adelah utk mamat bodoh tu + org yang ajar dier jadi tak paham bahasa. Aku paham nature of sales. Tapi tak payahla ko jadi pushy gler semate2 nak komisyen, stupidass!!!!**



No comments:

Post a Comment

^wut say you^