Saturday, July 3, 2010

Kalo 'Traffic Light Merah' Camne???! (0_o)^^

InsyaAllah kalau ikot perancangan, sebelah malam pada 18 September (hari same dgn hari akad nikah) nanti nak diadakan Majlis Khatam Al-Quran.
Tapi yg menjadi concern aku skang ni ialah kalo aku period camne???
Mesti org ckp, "eh, xkan la minah ni xtau dier period bler???"
Memang la aku tau, tapi masalahnye period aku ni tak brape nak stabil.
Contoh nye, mcm bulan ni aku datang period harini (3 July), tapi last month aku datang period 12 June.
Macam bulan 4 arituh aku datang period 16 April.
See...!
I'm still hoping that my 'Red Flag' TIDAK akan datang menjengah pada hari itu, Amin... :)

Ok, bercakap pasal Majlis Khatam Al-Quran ni, mcm yang aku tuleh kat permulaan ayat tadi la kan, akan diadakan pada malam hari akad nikah.
Mule2 tu mmg aku nak pakai baju nikah je mase majlis khatam tu.
Tapi mak sedare aku yg amat baik hati & pemurah iaitu Mak Dah (adik mak aku) telah dengan sukacitanya dan sukarela nye menyeponser (mati la kalau dewan bahasa tgk ayat aku nih!) kain lace utk aku pakai mase majlis khatam nanti.
Nak menjerit kegembiraan yg teramat mule2 mase Mak Dah cakap nak sponsor kain.
Malu2 kucen pon ade, segan plok!
Tapi org kate berdosa tolak rezki, eheheheh!
Maka dgn itu, stadium bukit jalil aku tadahkan utk menerima offer Mak Dah!
Lagipon Mak Dah cakap takot nnt baju nikah aku tu rosak bler aku dok sibuk duduk bangun duduk bangun, silap2 kang, praakkkkk! Koyak....nangessssss meraung akuuu!!!

Eheheheh!


Mak Dah if you read this, I want you to know that how much I appreciate your time spent on my wedding prep, the money you've spent on my Kain utk Majlis Khatam & others.

Thank you so much.
Hanya DIA yang mampu balas semua tu :)
Semuga panjang umor, murah rezki, sihat sejahtera. Aminn.... :)

Ok ok ok! Done with the melancholic part!
Ok, pada hari Selasa lepas x silap, Mak Dah pon sms aku soh pegi amek kain yang dah dibeli nya kat umah dia.
Menjerit skejap kat opis. Excited kau!!!
Ahahha...
Teros sms mak aku ckp Mak Dah soh gie amek kain kat umah dia.

Berbekalkan sate SRI MELAKA, kami pon menuju la ke umah Mak Dah dgn penuh ketidaksabaran ye!
Sesampai je umah Mak Dah, duduk2 kejap...then jeng jeng jengggggg!!!

**captured with flash**

**without flash**

Kainku itu tidak ada beads ye.
Dan mmg xkan ade beads!
For me kain itu dah good enuff.
I was speechless ye mase 1st time tgk lace tu.
Sangat menawan hatiku!
Ahaks!
(^_^)v

Macam biase kain tu mmg sepasang utk buat baju melayu skalik.
Tetapi tunangku itu telah membuat lawak yg x brape menjadi ye.
"Lace ni utk buat sampin saye eh?"
Oh, sayang!
There's no way the lace will be ur sampin ok, it meant for me!

Maybe esok kot kami akan gie anta kain ni kat our preferred tailor dekat Medan Mara.
Ade 1 tailor kat situ yg mmg slalu jahitkan baju kurung aku, mak aku & Mak Dah.

Hurmm...that's it for today.
Still thinking what 2 blog for the next entry.
Chioww!

**(0_o) Brazil kalah...sigh!**

No comments:

Post a Comment

^wut say you^