Tuesday, September 27, 2011

Of 1 week before EDD

Huh! More or less lagi seminggu lagi nak beranak dah.
Dalam keadaan sekarang ni,aku rasa mcm nak beranak sekarang jugak.
Kenapa?

Yg pertama of coz laa sbb dah tak kesabaran nak menatap anakanda tersayang yg selama ni dok maen
tendang2 gerak2 kat lam perot ni.
Dah beberapa malam dah aku mmg tido tak lena.
Pusing sini salah,pusing sana salah.
Tdow melentang salah,tdow mengiring...lagi la hazabedah!
Naseb baek ade en.sang suami yg banyak menenangkan daku yg kegelisahan setiap malam nih!

Yang ke duanya,sebab pengaruh dari 2 org kawan aku yg baru je beranak baru2 ni.
Yang sorang tu beranak at 36 weeks,lagi sorang beranak at 8 months.
Haaa tak cukup bulan dan baby nye sekarang berada dekat ICU sebab kene bernapas pakai mesin bantuan pernapasan.
Fath,kalo ko baca entry aku ni,aku doakan semuga ur lil girl cepat2 boleh bernapas dgn sendirinya dan keluar dari ICU tu,Ameen ;)

Faktor ke-3 yg membuatkan aku rasa nak beranak sekarang jugak ialah kerana aku takot kang baby pusing kepala ke atas balik.
Hadehlaaaa.
Sabtu baru ni check Alhamdulillah kepala ke bawah,uri & tali pusat dah kembali normal.
Syukur ya Allah.
Tapi bila aku tanya doc samada baby boleh pusing lagi tak,doc cakap boleh.
Sebab...baby blom engage!
Hallamakk sayang.
Bila nak engage ni sayang?
Seronot dok lam perot mommy ke?

Last nite,bila en.hubby dok sapu aor akar fatimah dekat perot boyot ku ini,en.hubby cakap mcm boleh rasa kepala baby dekat atas.
Pulakkk...
Bermula lah upacara pujuk memujuk anakanda yg tersayang ni untuk berada di posisi yg betul.
Of coz la setiap bakal2 ibu berharap supaya boleh beranak secara normal
Kan.
So do I.

But whatever it is,seperti apa yg dikatakan kaum keluarga,sahabat handai,pembaca2 blog aku yg tak seberapa ni,tak kisah la beranak normal @ c-zer pon,as long as baby & mommy selamat semuanya,Ameen Ameen ya Rabb.
Terima kasih yg tak terhingga pada yg mendoakan.
Hanya DIA yg mampu balas jasa kalian.
Ameen ;)

Ok lah,till then.
Nanti sambung lagi.

(p/s : doakan baby saya engage & saya dapat melahirkan baby secara normal ya! Ameen...)

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 comments:

  1. semoga selamat semuanya....ok.. aminn =)

    ReplyDelete
  2. iza,yun doakan iza and baby sihat k,moga dipermudahkan semuanya,aminnn..gud luck dear!! =)

    ReplyDelete
  3. Mrs chenta & Mama yun : ameen,tq so much dears ;)

    ReplyDelete

^wut say you^